Slumdog Millionaire [2008]





Bugün sevgili dostumla dişe dokunur o kadar şey yaptık ki sırası ile hepsine değinirim. Bugünlerde gündemde olan ve yanılmıyorsam eğer 8 dalda Oscar'a layık görülen bir film hakkındaki düşüncelerimi sizlerle paylaşarak başlamak daha iyi olacak.
Filmimizn ismi Slumdog Millionaire. Hindistan yapımı bir film. Benim aklıma hindu filmleri geldiğinde abzurt abzurt yerlerde ortaya fırlayan dansçılar gelir nedense. Bu filminde bu tür bir film olacağı kanaatindeydim ki sevgili dostumun "bu filme gidelimmi?" sorusuna "gidelim" diyene kadar. Genellikle bu tür sorulara cevabım hep "evet" olmuştur. Yes Man tarzı bir yaklaşım sanırım. Kıramıyorum ne yapıyım. İyiki de evet demişim. Bu sayede inanılmaz bir film seyrettim. Ne ortaya fırlayan garip dansçılar vardı ne de abzurt bir konu.
Filmin konusunu sanırım basından az buçuk takip etmişsinizdir. Ama ben yinede ufak bir üzerinden geçmekte fayda var diye düşünüyorum.
Filmimizin kahramanı (Jamal) bizim kim 500 milyar ister tarzı bir yarışmaya katılıyor ve büyük ikramiyeye doğru emin adımlarla yol alıyor. Büyük ikramiye için sorulacak son soru esnasında zamanın dolduğuna doğru dair zil çalıyor ve o günkü yarışma sona eriyor. Yarışmanın sunucusu filmin kahramanını polise hile yaptığı iddasıyla şikayet ediyor. polis bu şikayeti ciddiye alıp kahramanımızı içeri alıyor ve sorgulamaya başlıyor. Bu sorgulama esnasında kahramanımızın her soru için yaşadığı bir olay ve hayat hikayesi anlatılıp yavaş yavaş seyirceye sunulmaya başlanıyor.

deepnote: Böyle bir yarışmanın akasına böyle bir hayat kurgulayıp bunu seyirciye aktarmak çok özgün bir fikir. Ayrıca bu fikrin bu kadar güzel anlatılması ve müzikler ile desteklenmesi filmi daha da mükemmel yapmış. Seyredilmesi gereken bir film.


Unutmadan "hadi canım danssız bir hindu filmi çekmişler. Şaşırdım." diyecektim ki lafımı ağzıma tıktılar.

Hiç yorum yok: