Bekri Mustafa

Bugün haberleri izlerken bir tv kanalında Bekri Mustafa için türbe yapıldığına dair bir haber vardı. Peki Bekri Mustafa kimdir?

Ayyaşların piridir. Dördüncü Murat zamanında içki içenler ölümle cezalandırılırmış. Buna rağmen Bekri Mustafa gizli gizli çekmeye devam edermiş. Bir gün sultana yakalanmış, ama zekası sayesinde kurtulmuş büyüğümüzdür. :)

* Sultan dördüncü murad tebdil-i kıyafet teftişe çıkar, içki içen var mı hesabı. bir kayığa biner, boğazı geçecektir, tevafuk kayıkçı bizim meşhur ayyaş bekri mustafa'dır. kıyıdan açılırlar, bekri mustafa şişeyi çıkarır zuladan, iki fırt çeker. kılık değiştirmiş sultan sorar:
- o nedir?
- (bekri ihtiyatlıdır) kuvvet şurubu, iki yudum içince kürek falan vız gelir bana
padişah merak eder:
- birader ver iki yudum da ben içeyim.
bekri acır, kimse görmezsen gariban içsin iki yudum şarap der, şişeyi uzatır, sultan kafaya diker:
- ulan bu düpedüz şarap
bekri: evet şarap
padişah: ulan ben şarabı yasak etmedim mi?
bekri: lan sen kimsin şarabı yasaklayacan?
padişah: ben sultan murad'ım
bekri küreği kapar: vurdum mu küreği yuvarlarım seni aşşağı, daha iki yudum içtin kendini padişah zannettin, şişeyi bitirsen haşa dünyayı ben yarattım diyecen!?...


* Adamın biri vefat eder. Namazı kıldırmak için hoca bulamayan cemaat yoldan geçen kavuklu Bekri Mustafa'yı kolundan tutarak zorla namazı kıldırırlar. Namaz sonunda Bekri Mustafa merhumun kulağına yaklaşarak birşeyler fısıldar. Ne söylediğini merak eden cemaat sorar.Bunun üzerine Bekri Mustafa şu cevabı verir.

- Öbür dünyaya gittiğin zaman dünya nasıl bir yer oldu diye sorarlarsa de ki: "Bekri Mustafa imam olmuş" onlar anlar.

Değerin geçte olsa anlaşılmış be Bekri Mustafa.

Hiç yorum yok: