Tiyatro - Ne Dersin Azizim?

İlk defa devlet tiyatrosunda sahnelenen bir oyuna gittim. Bundan önce gitmek istemiştim ama anadolu yakasında yeterli salon olmaması ve çok yoğun talep olmasından dolayı rezervasyon yapılması gerekiyor. Benim gibi plan yapmayan sabah kalkıp paldır-küldür “hadi bugün tiyatroya gidiyim” diyen biri için devlet tiyatrosu uygun olmuyor tabiki. Bu oyuna gitmemde ki etken ise arkadaşımın beni düşünüp iki hafta önceden yer ayırtması. Birisi sizi düşünmüş, bu durumda olmaz deme şansınız var mı? Var, ama nezaketsizlik olur, ayıp kaçar. İnceliği, kibarlığı bir kenara bırakalım; tiyatro yahu, işim olsa iptal eder o oyuna yinede giderim!
Gittiyseniz eğer şehir tiyatrolarını bilirsiniz sahneler izleyici koltuklarına göre yüksektir, devlet tiyatrolarında ise aynı seviyede -diğer sahnelerinde bu şekilde olduğunu arkadaş söyledi-, ben oyuna Cevahir sahnesinde gittim. Şaşırdım, oyuncularla bu kadar yakın, göz göze olmak; hoş, ilginç. Kendinizi oyunun içerisine her an girebileceksiniz gibi hissediyorsunuz.
Şehir tiyatrolarında Nazım Hikmet'in İnek oyununu izlemiştim. O oyunda yine eleştirisel gözle bir yaklaşım vardı ama ağır bir oyun olmasından dolayı sıkılıyordunuz. Bu oyunda ise gülmekten yerlere yatıyorsunuz. Yine toplumsal eleştiri, ihtilaller ile dalga geçmeler, taşlamalar skeçler halinde Nazım üstadın diliyle, oyuncuların mükemmel performanslarıyla sahneleniyor. Hele ki bir bölümde oyuncular ile beraber seyircilerde gülmekten koptular, o kadar ki Atsız Karaduman'ın dönüp seyirciye “bari siz yapmayın, bakın benim için farketmez. Sabaha kadar oynarım” demesi olayı izah eder sanırım. Aziz Nesin'in yazdığı Yücel Erten'in uyarlayıp yönettiği oyunda teve ekranlarında tanıdığımız birçok kaliteli oyuncu bulunmakta. Şöyle bir baktığımızda Aziz Nesin'in bir oyunu olması, oyuncuların üstün performansları ve sahnelenmesi açısından kaçırılmaması gereken bir oyun. Tabiki böyle bir oyun için tek bir oyuncuyu öne çıkarmak haksızlık olur ama Burak Şentürk'ün canlandırdığı birkaç karakter var ki gözlerimden yaş getirdi.

Mükemmel bir oyun, kaçırmamanızı tavsiye ederim.

Tiyatrolu günler...

Yazan: Aziz Nesin
Uyarlayan: Yücel Erten
Yöneten: Yücel Erten
Dekor Tasarım: Nurettin Özkönü
Giysi Tasarım: Mihriban Oran
Işık Tasarım: Yakup Çartık
Müzik: Sabri Tuluğ Tırpan
Dans Düzeni: Salima Sökmen
Dramaturg: Selen Korad Birkiye
Yönetmen Yardımcıları: Sündüz Haşar, Burak Şentürk

Asistan: Melisa Melis Toklu

Sahne Amiri: Özgür Ayaz
Kondüvit: Barbaros Doriz
Işık Kumanda: Önder Ay
Suflöz: Şeyda Pektok


Rol Dağılımı:

Hülya Çelik, Mahmut Gökgöz, Ali İpin, Atsız Karaduman, Burak Şentürk, Ozan Uçar, Aylin Uzunlar, Hakan Vanlı
Piyano: Ayça Daştan, Alper Rumelioğlu

Hiç yorum yok: