Tiyatro - Kibarlık Budalası

Molière'in (Jean-Baptiste Poquelin) yazmış olduğu Hakan Altıner'in yönettiği Tiyatro Kedi tarafından sergilenen Kibarlık Budalası isimli oyuna Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'n de gittim. Bu oyuna gitmemin öncelikli nedeni yıllar sonra sahnelere bu oyunla dönüş yapan büyük usta Haldun Dormen'i izleyebilmekti ki bu şansıda yakaladım. Ama oyundan çıkarken istediğini almış bir izleyici olarak çıktığımı söyleyemem. Oyunun konusu 1600'lü yılların Fransa'sın da artık kibarlığın suyunun çıkartılıp komik hale düşen insanların durumunun güldürmek yoluyla ele alınması. Bu durumu ele alırkende zengin ama sonradan görme, cahil ama saf Mösyö Jourdain'in asilzade olmak ve asilzade bir kadın olan Markiz'i baştan çıkarmaya çalışması üzerine dönüyor. Ki Mösyö Jourdain'in evli olduğunuda es geçmeyelim. Oyunun asıl amacı güldürmek olmasına rağmen birkaç yer haricinde gülmeyi bırakın tebessüm ettiğimi hatırlamıyorum. Belkide çok komik bir oyun da kültür farkında dolayı ben onların güldüklerine gülmüyor olabilirim. Hani amerikalılar espiri bile olmayan bi saçmalığa saatlerce gülmesi veya bizlerin belden aşağı yapılan espirilere sırıtmamız gibi bişey... Sonuçta beğenmedim.
Genel olarak vasat bir konuya sahip olan oyunumuzda Atılgan Gümüş'ün performansı öne çıkıyor. Atılgan Gümüş'ü “Benden Baba Olmaz” isimli dizide izleme şansı yakalamıştım, gayet iyi bi oyunculuk çıkartmıştı. Güzel bi aile dizisiydi.
Kazanç olarak Haldun Dormen'i canlı olarak izledim, Atılgan Gümüş'ün başarılı performansınıa tanıklık ettim. Bir nebze istediklerimi aldım.

İyi seyirler...

Yazan : MOLIERE
Yöneten : Hakan Altıner
Uyarlayan : İpek Kadılar Altıner
Kostüm Tasarım : Türkan Kafadar
Dekor Tasarım : Gizem Gürsel
Sedef Kermen
Işık Tasarım : Cengiz Özdemir
Yapımc ı : İpek Kadılar Altıner
Oynayanlar : Haldun Dormen, Ebru Cündübeyoğlu Atılgan Gümüş
Özlem Çakar, Abdül Süsler, Elif Çakman, Dilek Aba, Oral Özer
Erez Ergin Köse

Hiç yorum yok: