Hani konuşamıyoruz , bari doğru yazalım


Hani "silah çıktı mertlik bozuldu" diye bir söylem vardır. Aha bu söylemi güzel Türkçemiz içinde fazlasıyla uydurabiliriz. İnternet çıktı ne olduğu belirsiz salak saçması kısaltmalar , kelimeler türedi. Suçlu aslında sorumsuz olan insan ama işte lafımızı dolaylı yoldan anlatmayı seviyoruz. Bu dolaylı anlatım sırasında da suçu cansız varlıkların üzerine yıkıp ortamdan sıyrılıyoruz. Dilimiz bozuldu. Neden? Televizyondan , internetten, e bunu kullanan da , yapan da insan değil mi. Her neyse. Konumuza geri dönersek ,Türkçemizi rezil etmek sadece bunlarla kalsa yine öpüp de başımıza koyucaz. Kelimelerin başına "kü" ,"duble ve" gibi harfler koyup dilimizin içine etmeler bir tarafa, tecavüz edilen noktalama işaretlerinden hiç söz etmiyorum.

Arkadaş daha diline sahip çıkamazken ülkene nasıl sahip çıkacaksın desem "ne alakası var" diyenleriniz ortaya çıkabilir. Onun için demiyorum. Diyeceklerinizi bir başka yazıya saklayınız. Diğer yazılarımı okuyanlar şunu diyebilir "senin Türkçe'nde hiç iyi değilmiş". E arkadaş odun değiliz ya hayatımız boyunca aynı yerde kalalım. Yaşımız ilerledi ama biraz Pençe'deki(Pençe ne mi? Köy sandığını tıkla gör. Sorma) uyarılardan , biraz meraktan yazdıklarıma dikkat eder oldum. Ha yazdıklarımda onlarca hata yine çıkar ama dikkat etmeye çalışıyorum. Güzel de oluyormuş. Sahip çıkmak gerek. Sonuçta bizim.

Linux'ta şapka işareti ; altgr+a

Türk Dil Kurumu

Hiç yorum yok: