Katilin Şeyi - Algan Sezgintüredi


Okul hayatım boyunca Türkçe dersim hiç iyi olmadı. Olmadı derken devamlı kaldım anlamında söylemiyorum. Aslında başarılı bir öğrenciydim. Taktir , teşekkür belgeleri havada uçuşurdu da ne biliyim işte Türkçe dersim 2 den yüksek olarak nerdeyse hiç görmedim. Yüksek görmesemde aşağısını da görmedim ya. Sizin anlayacağınız geçicek kadar notum olurdu.

Her Türk genci gibi bende pek fazla kitap okuma heveslisi bir insan değildim. E şimdi dersiniz ki sen nasıl taktir ıvır zıvır alıyorsun? Geometri hocasına defter , kalem aldıracak kadar hafızam iyidir , bu övünelecek yanımı belirtmeden geçmek olmaz. Son bir kaç yıl içinde , yaşında ilerlemesiyle hayatımızda bir takım değişiklikler yapmak gereksinimi hissettim. Hissetmesem de hayat kafanıza vuravura hissettiriyor ya bende hayata eyvallah diyip ayak uydurdum.

İlk önce şöyle kötü alışkanlıklarımı bir kenara koydum. Bu koyduğum alışkanlıklardan bir tanesi içki olunca içen kardeşlerim "ulan vahiy mi indi? İçsene" deselerde "yok abi olmaz" diyiverip , gittiğimiz barlarda , restuarantlarda karizmayı çizdiri verip meşrubat tarzı alkollü içeceklere dadandım. Kahve mahve ortamlarını bırakıp , sigara ile yollarımı ayırdım. Bu sigara ile ayrılığım ikiyıl sürdü. Sonra nerden estiyse üç hafta önce tekrar barıştık ve çıkmaya başladık. İçki olayında ise ; iki sevgili bir arada olmaz dedik hiç barışmadık.

Yazdında yazdın ne anlatmaya çalışıyorsun diyenleriniz olabilir. Ne biliyim işte ilkkez böyle bir şey yazdığımın acemiliğindendir diye geçiştiriverin. Bu kadar dolanmaçlı yoldan sonra asıl konuya dönersek eğer tanıtmak istediğim polisiye bir roman , hayatımın değişen kısımlarından bir tanesi yani kitap okumak.

Kitabımızın yazarı Algan Sezgintüredi , konusu polisiye , dedektiflik tarzı bir roman. Kahramanlarımız Vedat ve çocukluk arkadaşı Tefo. Neden Tefo dendiğini sabırsız davranmazda beklerseniz , yazının devamında okuyacaksınız. Kitabımız Vedat ve Tefo'nun nasıl dedektif olduklarından başlayıp , ilk mevzuya nasıl daldıklarını , biraz şansa , biraz zeka ile nasıl çözdüklerini anlatıyor. Kahramanlarımız Türk olunca , muhabbette benim kardeşlerim ile yaptığım sohbet kıvamında bir tad verip, beni alıp kitabın kahramını yapması için yeterli oluyor. ( Elimden geldiğince Türkçe'ye uyumaya çalışsam da eh işte bu kadar.) Tefo'nun asıl adı Tevfik. Söylenmesi esnasında çeşitli şekillere girdiği için kıl kapıp Tefo denmesini yeğliyor. Ben bile söylerken dilim dokuz takla atıyor , sanırım benim de ismim böyle bir şey olsa uyuz olurdum. 1.65 Boylarında , tıfıl, kafasında bin tane tilki dolanan bir delikanlı. Vedat ise aksine boylu poslu , yakışıklı , Tefo kadar zeki olmasada işi götürecek zekada bir karakter. E dedikya biraz bizden olmaları , polisiye olması , anlatımı gibi edebiyatta omazsa olmazların yanında eğlenmek , düşünmek gibi faktörler eklendiğinde okurda etki yaratabilecek bir kitap. Tavsiye ederim diyip ilk blog yazımı sonlandırıyorum.


Hiç yorum yok: