Eğitim şart , ama insana

İnsan ne kadar yazmak istemesem de o kadar çok malzeme çıkıyor ki yazmamak elde değil.

Şehit cenazesinde namazını kıldım. Üç tane leylek cami bahçesindeydi. Yemin ediyorum. ‘Şak şak şak’ diye bağırıyorlar. ‘Allah, Allah’ diye zikrediyorlardı. Cenaze namazı ardından oradakiler tarafından alkış koptu. Baktım ki biz neyiz ya! Biz Komünist miyiz dedim yav. Bolşevik miyiz? Allah diyor ki peygamberlikten sonra insanlara bahşettiğim en yüce makam şehitliktir. Bir baktım şehit cenazesinde alkış yapılıyor. Biz ve Türk ve Müslüman değil miyiz? ‘Bu bize yakışır mı ulan' dedim. Ondan sonra bir baktım beni tenkit ettiler. Bakın Bandırma Belediye listesi yapıldı. Listenin başına ağabeyimi koydum. Kim ne derse desin. Kim ne söylerse söylesin. Ama o benim ağabeyim. Bu toprak için, sizin ve benim gibi hayvanların rahat yaşaması için babasını toprağa veren, şehit bayrağını tabutundan alan, Diyarbakır'da şehit olan ağabeyini benimle beraber mezara indiren, kardeşinin sarılı olduğu Türk bayrağını tabutundan alan Celil ağabeyimi birinci sıraya koydum. Bandırma'nın şerefidir bu adam.”

Şimdi bu lafları söyleyen AKP Balıkesir Milletvekili Cemal Öztaylan. Adayını tanıtıyor. Burada ki amacı adayını övmek, gayet normal. Ama öyle kelimeler ediyor ki herkes şaşırıyor. Bizim oralada bir deyiş vardır; "Paşam diyeceğine pezevengim demek" diye. Bu da tam bu örneğe uymuş. Adayını överken herkese hayvan lafını yapıştırıyor. Hani bu uslup mahale ağzı bile değil. Çünkü bunu mahallede bir kalabalığa söylerseniz , dayak yersiniz. Ayrıca bu konuşmadaki şehitler üzerinden nemalanma kurnazlığına hiç değinmeyeceğim. Farkındaysanız son günlerde bu tür uslupler çoğaldı. Garip..
Meclis bile kahveden beter bir ortam haline gelmiş. Ayıp.

* Vekiller padişah değil halkın kölesidir.

Hiç yorum yok: